I detta temaarbete har eleverna fått chans att utveckla sina förmågor, The Big Five, som vi berättade om på föräldramötet.
Kommunikativa förmågan: eleverna har samtalat, resonerat och diskuterat med sin kompis samt redovisat sitt arbete för klassen.
Metakognitiva förmågan: eleverna har tolkat och reflekterat kring information som de har läst samt funderat på rimligheten i det.
Procedurförmåga: eleverna har sökt information från olika källor, sorterat och värderat den.
Begreppslig förmåga: de har lärt sig nya ord och begrepp som de sedan själva har använt vidare i arbetet.
Analysförmågan: eleverna ska få jämföra de olika djuren och se på likheter och skillnader. De ska även få fundera på hur vissa av djuren kan hänga ihop, i till exempel en näringskedja.
I nästa vecka kommer vi att arbeta med näringskedjor och sortera våra djur efter egenskaper, utseende och allt vad eleverna kan komma på. Det brukar bli olika spännande sorteringar!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar